PK!2oWf[Content_Types].xml (j0EѶJ(ɢeh4NDB81$14 {1ښl w%=^i7+-d&0A6l4L60#ÒS OX*V$:B~^Kڃ /PI~7$ iJ&B0ZDutOJK(HxG L+vdcӻW>*\XRmpZ}HwnMVn-")/ZwB`4 sDXj;A*ʝc֝4[S9> {V4pW&A|d?PK!N _rels/.rels (j0 @ѽQN/c[ILj<]aGӓzsFu]U ^[x1xp f#I)ʃY*D i")c$qU~31jH[{=E~ f?3-޲]Tꓸ2j),l0/%b zʼn, /|f\Z?6!Y_o]APK!word/_rels/document.xml.rels (j0{-;mC s)\[d{CcMZ}EJӃ3bgz;5$uoZ'ijA#zw7TbhXqЄ:-)HAVEH%w ȯ2ٮv#b?ٶi _mhFH6!SIIB4*\}u.l|!8[s˘fpf6 Y ٚx '~PK!H%zword/document.xml]Io(m-%ۚcxf,=KP$Kj.E4O[rrE}Hr ?2$bZ<-n*loÝյ-/m3.>;< ;۵KTƟ 3Yra~ W$P'/`PB翹%;TC|µ[zJ W~Tg}:i^z0ÿ{{vo*=?<{y޷Ϟ 6 ;/BNk!߿vP !~n{`A'_85#LbBXDL,m-\ob:52Ic;nbZOy10AG , ;pG;Z7Qdڗxkk吪>~k,,}yv|^!նU\I{'.Ӡ)-aS7 Aې L$S=[F2Oe‹dXyrPF9A40j.^1#\vy$s9 xlx p)^˞0ÐIĽHH[%Ĥ1}WHh0oCD@}z}SPpaKRgC <#gŻa`I1Qb32p<.`t4U@aJh!Ê7[45 >]d$VXT$ 8J$pnFou̇#aÆVצPr3T@՚Qnr|Yxi a27D gKK m"3d1 1F-b @,H~x% R'2`y} &kSqGYA PrۓSP 3"M9UnAܙ0rq_Ԯ%ߟe JʊEhڅ"C˓/sſ+ Y,ps)[7h44R{80" %qI^<[$q58F>@te[+Ԕ&PJPjːh\SDj,7i n՝7=tx tA1 i+xLl*TЍsh"mvOQ_uYl 8#E YM/R maE_6ҙmym.p ImAT=qm\6^A,&".㾃NC3}Њ悊1 O j.&4>T9$F[;AW%D֦T +?rKlVܣ_/胪N3ue4$Z7֭_);aʮd+4!OcIvwbH \k2>S<=YCS pr nQ\L)%oi` !$?AGe\v -T#j(ɆRyuSsD9(oTHRI+JM0{EbVb*eO v uEW[}!E)FZxiq<+<.aCtzu_#fKGFGQa9M<Ҁr+Fs;ϝjYkz|ШᰫSn>D*Yrhj¥pZвv222"I#KC ?HўX➪\d=.Ieh$}y"28z1̌ GI<#eyX&GO]\8Z~?7ꏺ='3 _lkx^7Ju)$C]Q$2Yt[R _n#N|q&$wKyfLB,ȍckv+O.BOnc dQ!ֆx$Hٌ:ϝ tǗ`VFRB|LeAeNjNF»%7^PەRPw==npii|)dR>R2UQ"QWݚLa(KŠ Bz@A'aSTܑ:~{kecH'K 0^؃OO q-KmJSNlg9ͅѩlJ%# wt1 1ZRɞ%Pikހ3R:P-t>twh Y YCLPDA㓜D+5@uJFo@T di̷MN-Qi KRLVf FyF1 3[=W yIbPA#(q2?aM{Lh{y͖1ݫs1\S1}JMl5 Ϻ*w+FmVn2G{Yr-x4QxgPVΔLǘqPCDDY;;ݷ^YTT)ğ()UWlR?S'Ҥ 1E%due68}DHQ_ө"I},野 (5H1zn&KX-㤵m-/?&q"Scuz"HS.b n$e\| qLq5#nE7lX~cjvO4P:2N3͇#aÆVP:) s|lnނ3T\~m!sHiƸZJD0H3Yan&G@Яo>ʚc07Fb(9b TUбb Ҹ$b.7SK^LrO6[Y4vQ'Au~.EwXi8߃ES^&8â]DaCtz{煁r] ڐNl886w}F5>60";o ٱ`;6519oa\ξ؂޵qZ{gm@5mCd pDQ,@-<ݮeJi y AגrLwDg} 'BGɚ R 7~uэGfyYFOx%5)~Wslov{u{ |DZFb~c&%wfr(cT89NnWpO@7WoRv:-1Z,X.{}%7ؖƅ^^c؎IqPK!&[ word/theme/theme1.xmlY͋7?;ovnd7)9j֚ݘ(ɩB!--4Оz(z/YHh?l9d7ʮa{齧W!1MZNR( 'a˹/4L)Ε͏? 7Db|7`ˉo<Ð_cȹ!e1c7&JT+'H`,Pٜ+/\ )h&q&"׷?r0pIˑk >'@ rSܼ\\F6'3`Tr, A wrcNf(mZtwjWWmO} Mw sYlRנY[K[7V%V]@lYM+3x*",O-%H; 1! $և0 qÄr9\>ni sPW'Ǣ\Z'<ѣ^ۂI{> e<ϟש|7_c Ac t nXnв:`o'Ah'! T2tODhui;L  (6;e=]Wk0IBl݂ȶd,cT2hr !] QNŠ$Lh /SAo6;w@.:2l@bSaƫp"`le cGnCHMY`  zĹM&t4cw& ;ӥ3I :7FfU[##bM7FX>{3&eALol}Hهʰ[)b?QIMrCfn(.=1NNj>x |;,κd\߬-W5>e5]8IvG,Ћ梦4E%sQ\T2vPdŋ~ 4أį}3Ą)A\>\A_\4]fB3ߺ \\s[Ӟ?%c}Us]sgrԲ jZ6jR;ǂ "4},G 浥2b5U˅Aj2zt] 0a/ymׯx~z ]-=ZyRSy "k~2+y})q7E-+{ >W2k~ j_pF:nͯw]k4pn껵^P+~FPw+[o7znry5PK! U word/settings.xmlVo6K8Z"5E7Jl"Iq;b4AO/wvXi"4J.hy-7r8 *8F7f_hl `4#H[̐s[26#C'`RJa8Èi)^!JhR%5:'wYcq0["uo4![1I|qB5Og5.P ً@O/ wD ܓI }`#}`1xT )O.6\(TQ(2 \u l/$V5\5HG# @E[d0ZbJ#/6 1`{8f F;_orggiz VD5d n 3Rp񽇛TDm"_upٓP䫉E}.́%_/7;mDt' U2f/12'%s7DRBӒ  Eػ>èyG4A$ q\ǓԢ <^Cfl/}VV%QRhJ4X5<z :HU=t 37h :U-Xv`^!L,= 72xqX`'PǛ;tlϾ0pn@{*QUZҳ$ӈ$xGI{,uX1j{2. ˠ<겠ˎۼxy(@M³ɪ(opkK%Pez/ɚb!bQ<&&B˥{ O cXe:iCh2֙ yN'%Lf2L"R_o'8!rCT)Ꮣ ^ߥ2cXTժ'7#KVE?f7Yd\ɴȃ,UPD(48ܸtn d_16dR]һ0߻ْ OW =lo~ ٿ2^PeUNg Ó7oaV:ؿ>q*VTj+_~=p61R_~Ʉ̔p&o1՗s"x1]X{Σ^௾eN& <򵖒ښ2/ {b{pc61%xrJ0HdAkvGiD<|5$)lZ+-A 39iO"?V\q̉X_hB̰340/ >F4Rh*ѸF4nh*qElR|s1~2v]`tS3 nX2^t7gq.dRiպބȥHڢQk#׆G$ o>e^}g! ť]ЎW+GVW"dЍ%/z9I߰-kg%UHV2Iԃl=C71)>%L O\2S BLȘՙ~?hx􉨷D RL2$#"ZfT̡/,hh78g.:?!7˄>/D%[Xa^. H }- s,u5n2D0TӃ_ζp;Qu2fy.PyTݭy_U<lYtXF $){lx6<3f""sQy``T>00RCN6^ #Z4`TqF:]i}KbHk &Zf,{"B~#8Aji7\djo&@s1b⨜/ȚY"8#XJsk X]ef݄|%g>mUL1;nl"e|xhY ǜܮ[-1_4:mY=;/~65#Nhcyؾ@Xvi_Z3L3naqcT` ֕'o3;&imy,e?Ki۷.8 Z-ҜZY=Ӎ181(9Q)M܈Iʍ@g+8#e+h '[XnZꈕ*0* hBZp* R| )hBZ*D hz^BP!-T@ լG } )>BP!-T@ "BP!%T`%THA "BPB8B{BP!-T@ "BP!-T@ { RBP!-TspP=NG#THA "BP!-T@ "PB^BP!-T6)ᗮF}k>D Gխr?p!}ᑩ7A"Ҝv\Vor- _/iGR,f C-9㾐oZ"/қ`yܗ}`T1f=2R/yfvoveaNo <۾?L>uۍCp~u1W.;y2vkeMxamxZfA>;L΅x+Q¶UBD%%aEYuSPcQz=m~ WDwvUڽ><m١ȃ=XJ=%l()y] r-y^j#82noRaQZx \K I(ubwOh\S-_hL @.9rZ S$'I):Iy#  (0zal4_dh*znvjP P+$KHPaYJ/ .3HoyC[8V2Ip*[^9w׺R sJW~k.MO{ /I6XIGlF0,YD>z(dq %q_,кPK!word/numbering.xmlnF+ UvUiSژ!X۾>BЙ! I\y?s< |&YCIVdCɕ%܋g^x(=LzO_փxM1{T#J>*]-f1eVOu߿WgCCjPyK -Zf`3_N/^9Tѥ:)$3VM[' ܣVb\Euu%o`j(muN$&ox¿Wglw`7__X?YMڜagZs,Ϸ5Z"]_skn-u5[q<߾6ME,|?Ǿ6]EηMuagky 5Zف=kvg](5q1ۅ?gvЪB6ƧkJqEvڪ_q3eZ"~ vPڬa޺𰈳ME, oUxX:`n6<,쇳{&{*f*/ p'k`E dŰ; [8&*[ p'k`E dŰۓkȭ>1e{b&rrԅvvvv8B`5CӢvvvhb؁;u D9Hj`````u;a}tkO DŽ?w@x/_ NMء:`av;ƖaWw(< vvv8eW;;;;;lvxv`wgGpLe.<A;%Cu$}{d(Hv5ud+ ] 찱1g[p@TY#wҴi%ƴ~Kޤ-ihLdO?*ZSZݒfOړfO'M-1+8PK!|4o\word/fontTable.xmlܔ[1 !\/+ ҇>L eȉح., 1sN| Қ9!%pJ)%IFQ}\|P2k<o` `` a0YW 4sv`^na8-BY&lN  @. 8[hui,gfDI%wlvE5 Ga0;1~QŁg_:QH-\t1txajԜ#lQXmr{NhP 9s *F30nROQg53M9YIbb9CH5z;c^s1A##Yj(z嗌M$\4Z9^/FLG:F_3RF v#KsR4p_[l$lh wIG&"E2|?¨.JrR:OvCeɔ8y$u)T-{I:EwzL4&WUGہoPK!4docProps/app.xml (Sn!W;:SYrT&IΔQY@@Vqަ[oqS9}0|ytуʚ5f%)H(_R(L#5&G䆿Ƕ:QA(0 krѭ( 3tw"ԶpkK&yY.)F0 4nJHƌ>oʤ/ Mateřská škola Kaštánek

Krok za krokem s Kaštánkem projdem celým rokem

VZDĚLÁVACÍ OBSAH - INTEGROVANÉ BLOKY

 

1. Kaštánek Ti poradí, pomůže i pohladí 

  • Pomoc dětem i jejich rodičům orientovat se v novém prostředí, osvojovat si dovednosti k podpoře osobní pohody, pohody prostředí
  • Vhodnou organizací a laskavým přijetím usnadnit novým dětem vstup do MŠ
  • Vést děti k navazování kontaktů mezi sebou navzájem
  • Rozvíjet schopnost žít ve společenství ostatních lidí, přizpůsobit se, spolupracovat, přináležet ke společenství ve třídě, škole
  • Vytvářet vztah k místu a prostředí, ve kterém dítě žije

 

2. Krok za krokem ke zdraví, Kaštánek Tě odmění

  • Vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově tvary předmětů a jiné spec. znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem)
  • Rozvíjet paměť, pozornost, představivost, fantazii
  • Podporovat dětská přátelství
  • Kultivovat mravní a estetické vnímání, cítění a prožívání motivované podzimní přírodou a jejími plody
  • Osvojovat si jednoduché poznatky o světě a životě, o přírodě a jejich proměnách

 

3. Podzim kráčí zelení, všechno kolem promění

  • Vytvářet zdravé životní návyky a postoje, osvojovat si poznatky o těle a jeho zdraví, o pohybových činnostech a jejich kvalitě
  • Rozvíjet komunikativní schopnosti verbální i neverbální, posilovat přirozené poznávací city (zvídavost, radost, zájem…)
  • Posilovat prosociální chování ve vztahu k druhému (v herní skupině, v MŠ, v rodině)
  • Vnímat a přijímat základní hodnoty uznávané ve společenství lidí
  • Osvojovat si dovednosti potřebné k vykonávání jednoduchých činností v péči o okolí

 

4. Kaštánkův hlas, přivolá vánoční čas

  • Rozvíjet užívání všech smyslů, koordinovat lokomoci a další pohyby a polohy
  • Rozvíjet schopnost vytvářet a upevňovat citové vztahy k rodině i ke svému okolí
  • Podporovat schopnosti a dovednosti pro navazování a rozvíjení vztahů dítěte k druhým lidem
  • Rozvíjet kulturně estetické dovednosti výtvarné, hudební a dramatické, produktivní i receptivní (vánoční tradice a slavnosti u vánočního stromečku pro rodiče i děti)
  • Osvojovat si dovednosti potřebné k vykonávání jednoduchých činností, k spoluvytváření zdravého a bezpečného prostředí

 

5. Zima kráčí ke trůnu, z rampouchů má korunu

  • Rozvíjet pohybové dovednosti v oblasti hrubé i jemné motoriky, osvojovat si poznatky o tělovýchově a sportu
  • Vytvářet pozitivní vztah k intelektuálním činnostem a k učení, rozvíjet pozitivní city dítěte ve vztahu k sobě (uvědomění si vlastní identity, získání sebevědomí, sebedůvěry např. před zápisem do školy…)
  • Uplatňovat své individuální potřeby, přání a práva s ohledem na druhého, přijímat a uzavírat kompromisy
  • Rozvíjet základní kulturně společenské postoje
  • Vytvářet schopnosti přizpůsobovat se přirozenému vývoji a běžným změnám

 

 

6. V tento zimní čas zvířátkům a ptáčkům Kaštánek pomůže zas

  • Rozvíjet psychickou i fyzickou zdatnost
  • Vytvářet základy pro práci s informacemi, rozvíjet tvořivé myšlení, řešit problém, upevňovat výslovnost a vyjadřovací schopnosti
  • Rozvíjet interaktivní a komunikativní dovednosti
  • Pozorovat a poznávat výsledky lidské práce, vážit si jich, vytvářet povědomí o mezilidských a morálních hodnotách
  • Osvojit si elementární poznatky o místě, ve kterém žije, o své zemi, kultuře, jiných zemích, zeměkouli, osvojit si povědomí o sounáležitosti s ostatním světem

 

7. Kaštánek má k jaru klíč, jmenuje se Petrklíč

  • Rozvíjet prostorovou orientaci, ovládání pohybového aparátu a tělesné funkce, osvojovat si věku přiměřené praktické dovednosti
  • Získávat schopnost řídit své chování vůlí a ovlivňovat vlastní situaci, být citlivé ve vztahu k živým bytostem, k přírodě, rozlišovat některé symboly, porozumět jim
  • Rozvíjet respekt a přizpůsobivost ve vztahu k druhému
  • Rozvíjet schopnost žít ve společenství ostatních lidí, uvědomovat si, že ne vždy se všichni lidé chovají správně; poučení, jak se v daných případech chovat
  • Upevňovat pocit sounáležitosti s živou a neživou přírodou

 

8. Kráčí spolu zvířátka, vedou s sebou mláďátka

  • Rozvíjet pohybové a manipulační schopnosti
  • Rozvíjet mluvený projev dítěte, cvičit paměť, pozornost, představivost, fantazii; odpovídat za sebe a své jednání ve známých opakujících se situacích
  • Učit se chránit bezpečí své i druhých
  • Rozvíjet kult.-estet. dovednosti, spolupodílet se na přípravách společných slavností
  • Rozvíjet schopnost vážit si života ve všech jeho formách

 

9. Krůčky vedou k mamince, k celé naší rodince

  • Osvojovat si poznatky o pohybových činnostech, zvládat jednoduchou obsluhu a pracovní úkony
  • Rozvíjet jazykové dovednosti – výslovnost, přednes, recitace, rozvíjet a kultivovat paměť, hudební a taneční aktivity
  • Vytvářet citové vztahy k rodině
  • Budovat estetický vztah k životu, připravit společné slavnosti pro maminku
  • Rozvíjet pocit sounáležitosti s rodinou, s lidmi, se společností

 

10. S Kaštánkem obletíme celý svět, do Afriky, tam a zpět

  • Osvojit si dovednosti k podpoře zdraví a bezpečnosti
  • Vytvářet pozitivní vztah k intelektuálním činnostem a k učení
  • Ochraňovat osobní soukromí a své bezpečí
  • Vytvářet zákl. kulturní a společenské postoje, připravovat společné zábavy a slavnosti
  • Rozvíjet pocit sounáležitosti s přírodou, planetou Zemí, se společností