Podporujeme rozvoj osobnosti dítěte

Tělesný:

Rozvíjíme pohybové dovednosti dětí, nabízíme dostatek pohybových aktivit, netradičního náčiní, navštěvujeme kurzy předplavecké výchovy, bruslení, lyžování, zúčastňujeme se sportovních akcí, pořádaných pro děti. V maximální míře využíváme hrací prvky a sestavy zahrady mateřské školy pro sportovní aktivity dětí, pro rozvoj hrubé motoriky, lokomoce, obratnosti a fyzické zdatnosti. Podporujeme zdravý životní styl.

Psychický:

Pracujeme podle školního vzdělávacího programu KROK ZA KROKEM CELÝM ROKEM – každá pedagogická pracovnice si dále rozpracovává ve svých třídních vzdělávacích programech podtémata, týdenní plány, dle podmínek věku dětí na hry a zábavné činnosti. Ty se uskutečňují během celého dne ve všech činnostech a situacích, které se v MŠ naskytnou. Formy vzdělávání jsou založeny na přímých zážitcích dítěte, na vyváženosti spontánních aktivit, řízených činností v menších či větších skupinách nebo individuálně, vycházejí z dětské volby, zvídavosti, z potřeby objevovat. Zařazujeme aktivity, obsahující prvky hry a tvořivosti. Nezbytnou součástí je i tvořivá improvizace, pružné reagování na okamžitou situaci. Pedagogové volí vhodné metody a formy práce k dosažení klíčových kompetencí, vytvářejí podnětné prostředí. Probouzejí aktivní zájem v dítěti a chuť dívat se kolem sebe, naslouchat a objevovat, i odvahu ukázat, co všechno už samo umí, zvládne a dokáže.

Sociální:

Důležitost poznávání, prožitků, porozumění, komunikace, vytváření příznivého emočního klimatu, sebepojetí, citů, vůle, důvěry, bezpečí, zvládání konfliktů, řešení problémů rozhodování, spolupráce… Je důležité, aby si děti uvědomily vlastní identitu, získaly sebevědomí, sebedůvěru a relativní citovou samostatnost.